Máňa od narození



    Hrbatá Máňa se narodila jako T211.0689 v roce 1960 v závodě ČKD Sokolovo Praha a dostala výrobní číslo 5030. Než mohla do provozu, musela vykonat technicko-bezpečnostní zkoušku. Ta se konala 30.4.1960 na trati Praha Libeň horní nádraží - Běchovice a Máňa při ní uháněla nejvyšší rychlostí 44 km/h. Pak ji dodali do Zbrojovky Brno, kde poslušně sloužila se starší sestřičkou T211.0636 až do roku 1995. Tehdy se na ni totiž provalilo, že nemá průkazy způsobilosti a tak chudák Máňa musela přestat jezdit... Stála až do roku 2001 v autoparku, kdy si ji odvezl šlechetný zachránce pan Nováček do svého autobazaru v Brně - Komárově. Tam ale musela potupně stát ve společnosti různých užitkových vozů, až...
Až se v bráně autobazaru památného dne 4.10.2004 objevili oni! Ruda a Jiří! Přinesli spoustu barevných papírků, které vyměnili za Máňu! Vzali si na pomoc dva jeřáby, které Máňu naložily na valník a ten ji odvezl do areálu SD Kovošrot. Chudák Máňa si možná myslela, že ji vezou na poslední cestu... Ale nebyla to pravda! Tam ji položili zase na koleje a Máni začal nový život. Ještě ten den pro ni přijel favorit 731.004 a odvezl ji do depa. Dali ji nové baterie, olej do motoru a znovu po tak dlouhé době ji nastartovali!
V září roku 2005 Máňa konečně získala Průkaz způsobilosti hnacích drážních vozidel na dráhu celostátní a už zase mohla vesele brázdit české koleje. Samozřejmě tomuto radostnému vyjetí předcházelo dlouhé léčení, které zahrnovalo např. převážení na váze (jestli Máňa neztloustla, když tak dlouho stála) nebo soustružení kol. Od té doby se můžeme s Máňou setkávat při různých akcích.





A takto ji našli...

... mezi přívěsy ...

zpět

homepage

18. 9. 2006